.

.

måndag, januari 28, 2019

Fy måndag

Ingen bra start på dagen, skyffla 10 cm snö.....sen började det med att motorhuven larmade "Öppen" ("vi" fyllde spolarvätska igår) stannade vid ica o försökte smälla igen den, körde vidare samma felmeddelande....stannade i nya området på ängarna försökte igen. Näää jag får väl åka såhär då, men inser att det kanske inte är det bästa om motorhuven öppnars sig under färd :/ ...ringer min B ♥ Nej, sa han kör inte upp på motorvägen....hupp får fortsätta rakt fram till Österhaninge.

Inga väglysen kolsvart, vänder på lämplig plats och stannar igen för att försöka få till det, river åt mig vår reflexväst.......känner mig riktigt duktig, står där i mörkret, snöstorm utan jacka (men reflexväst!!).
Lyckas tyvärr inte utan få vända hemåt............efter att ha mekat en stund med ficklampa, mejsel och spray får Bennet det att gå i lås.

Hamnade såklart i köer, köer och köer, men kom till jobbet till slut såååå kaffesugen. Väl inne på min plats inser jag att datorn ligger kvar i bilen (suck) bara att ta på mössa o vantar igen och gå 10 minuter tillbaka till bilen.....Nä men det kunde ju varit värre, den kunde varit glömd hemma tänker jag.... o jag får ju några extra steg dokumenterade idag.......nähä det får jag inte.....klockan låg på laddning i köket så den glömde jag (ligger den inte på sin plats enligt morgonrutin är det kört :p).

Fattar ni hur jobbig morgon jag haft ;) , inget gått enligt rutin, hua!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar