.

.

onsdag, januari 30, 2019

Spruta

... Jag visste det... sprutan.... men vägrade..
Hittade parkering, fixade p-app och hittade till Neuro center som låg i ett hus mittemot sjukhuset. En jättetrevlig lugn doktor tog emot, han lyssnade på min "story" hummade, tog ett blodtryck (som var enligt skolboken 120/80) och han var ganska säker på att det är migrän jag har periodvis så sa han att det finns bra studier på att "Botox" hjälper. ... tyckte han jag var skrynklig??
Nä men seriöst så har jag också hört det men tack... Nej tack, inga sprutor.... Just nu. Vi bestämde att om jag ångrar mig så är det bara att ringa så får jag komma tillbaka, jippi en läkare som inte bara "vill bli av med en" sen skrev han ut två modeller av värktabletter också, tack tack. Jag gick därifrån helglad, januari är och min första huvudvärksfria månad sedan augusti.....men bara det att jag kan ringa o komma tillbaka känns guld. Botox.... ja kanske ..

Sen drog jag till Fredhäll o tog en fika med Olle, länge sedan. Riktigt kul att gå "på fik" o trevlig att sitta och prata i lugn och ro. Sen hem till borgen, Jägartorp Klövervägen ❤️





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar