.

.

söndag, mars 06, 2016

Hemskt nattäventyr


Vakande i natt av att Solo vandrade, ville ut.....okej på med morgonrocken öppnar dörren och vips så for hunden iväg som en blixt, ovanligt.....alltså något på tomten.

 Hon drog direkt upp på berget, upp där det är som brantast......o jag efter i husses tofflor och morgonrocken flygande. Mörkt och halt, jag halkade men kom upp hör något hoppa över och ser Solo stå utefter staketet men på insidan, phu. Hon vill inte komma direkt, spännande ju....jag klättrar vidare stoppar henne, har en skenande puls, känner dubbelslag (sov för 3 minuter sedan och nu älgar upp på ett berg i för stora badtofflor halvnaken i mörkret, infarkten nära). Med ett grepp om nackskinnet försöker jag leda ner henne, omöjligt vi ramlar.....hon hoppar ner på gräsmattan och jag glider efter, hon vill inte in...får bära henne.
Står sen i badrummet med leriga fötter och om baken......men vi är inne, knasiga hund som lurade ut mig bara för att hon hörde något på tomten. Blev nojjig då jag fasade att hon skulle få mega krafter och hoppa över staketet och följa efter "villebrådet", önskade inte leta hund i nattmörkret. Men nu gick det bra, pulsen ner, leran och såret tvättat. Hoppas ni haft en god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar