.

.

söndag, mars 27, 2016

O-poppis

När vi skulle åkte till Paradiset i förmiddags gick grannen förbi med sin hund, jag vart bara tvungen att stoppa henne och prata lite. Deras hund skäller ofta och ingen bryr sig, han är ute nästan jämt, alltid ensam. När han skällt 5 minuter öppnar någon altandörren och tar in honom, 3 minuter sedan är han ute igen.....han skäller när han ser våra tjejer leka, när han ser oss och mot allt. Våra skällde också ibland i början, Java svarade upp mot honom men gör det inte längre. Vi går nästan alltid med hundarna ut, vi jobbade och tränade att de inte ska skälla, belönar att de ignorerar. Nu är de jätteduktiga, bryr sig ej.....jag avskyr skällande hundar, så ska man stå ut med grannens. Jo jag säger vad jag tycker på ett lugnt sätt, jag lyssnar....visst hon har 4 barn, killar mellan 2 och 16 år alla hemma, de jobbar heltid...jo visst jag förstår MEN jag vill ändå inte ha en skällande hund till granne.
Jag går upp 04.50 och när jag kommer hem på eftermiddagen och vill sitta ute en stund vill jag inte höra grannens hund skälla konstant. Hon försvarade sig med att "den rasen" (svensk lapphund) är skällig OCH jag bryr mig inte, -då kanske inte den rasen är lämplig i bostadsområden sa jag.......hon snörpte på munnen, jag uppskattar att du är öppen, jag vill att vi ska ha en kommunikation, sa hon......ja precis! Jag tror att jag inte är så poppis där längre (B satte sig i bilen, han ligger nog bättre till.....good cop bad cop).  vi får väl se om det blir bättring......och det där med att deras katt skiter på vårat berg och våra hundar rullar sig i det hade jag också tänkt ta upp......men det kändes inte som rätt läge just nu.
Varför ska vi lida att behöva bada våra hundar flera gånger i veckan för att de inte har koll på sin katt, jag har inte bett om kattbajs på min tomt.......JO jag tycker att man ska ha koll på sin katt om man har en, de får väl ta ut den i lina då. Har någon tips på medel som är avskräckande mot katter så hör av er! God kväll............jo jag är lugn.
Nu ska jag gå in på Hemnet och kolla hus med stooor tomt, o långt till grannar...o där jag kan skaffa höns (men säg inget till B)....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar