.

.

fredag, januari 12, 2018

Glömma

Gårdagen vill jag glömma, ta bort ur kalendern. Kände att jag började bli sämre redan under onsdag kvällen....vaknade sedan i går med ont i huvud och nacke, kallsvettig, blek som ett lakan och yr. Ringde faktiskt B till jobbet vid 09 o bad honom ringa hem om en timme, behövde nån som hade koll.

Kände att "det här ror jag inte iland själv" ringde vårdcentralen (ja precis vad jag också tänkt.....mitt straff för att jag skrivit skit om sjukvården, nu blir det min tur) en telefonsvarare, -"var god tryck ett fyrkant, två fyrkant, ditt telefon nr och fyrkant.... vi kommer att ringa upp dig klockan tolv nollfem, är det rätt tryck..." suck, okej nu skulle jag iallafall få prata med någon klockan tolv nollfem.

Jag ligger uppepå sängen, B ringer och han hör hur jag mår -jag kommer hem o tar ut hundarna. När han är ute med hundarna inser jag att när en sköterska ringer tolv nollfem kommer hon säga -tyvärr har vi inga tider kvar idag, du får återkomma i morgon. Jag letar darrande upp numret till närakuten i Handen.....o där svara en vänlig själ, -"visst kom om 40 minuter, då kan vi ta emot dig" det kändes som att vinna på lotto.

Jag försöker plocka ihop mig, hinner precis kräkas i papperskorgen i köket innan vi ska åka....mina tankar gick till B som jag vet typ "inte klarar" kräk, men han stod tyst där bakom...min andra tanke, hoppas innerligt påsen är hel....men det är ju ett senare problem.

B är såklart kvar och följer mig där jag går vingligt med en tom påse i handen...ifall, kommer in till Dr Youssef...en tyst iakttagande läkare, kontroller, halsprov och sänka, Youssef ropar på oss igen, det enda jag hör är kraftig Bihåleinflammation och penicillin.......tack gode gud (nä jag är inte religiös, men i vissa lägen funderar man nästan) jag kommer att få hjälp. Han sa visst nåt om nån annan infektion också hörde B men då hade jag slutat lyssna.

B hämtar på apoteket, jag sitter som ett lik i bilen. Hem, o nu kom problemet.......vill ju snabbt få i mig medicinen, men magen är tom och jag mår illa. Jag lyckas få i mig knäckebröd och te, och efter 40 minuter vågar jag ta tabletterna.....o det går bra Tjoho. Klockan blir tolv nollfem, och jag tar samtalet och sköterskan i andra änden var väldigt glad att jag "fixat" på annat sätt då dom hade fullt (nähä otippat).

Gårdag kvällen låg jag sedan och lyssnade på tv, var ljuskänslig och hade kvar huvudvärken hela dagen .....men var förhoppningsfull.

Idag gick jag upp klockan 04....hosta o rosslig, åt piggelin vid 06.29...vad gör väl det.
Nu känner jag att det går åt rätt hål......o påsen.....den var hel :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar