.

.

måndag, januari 15, 2018

Vår tur.. Hur?

Tidigare har vi haft vanlig sopsortering (som nu börjar bli ovanligt), allt ner i samma påse, allt ner i tunnan.....lite slött och inte snällt mot miljön. Anmälde om byte till "Sortera hemma" o idag kom tunnorna... nu två tunnor.

Men oj, hur gör man nu? Flera fack, allt mycket bra uppmärkt. Tittar under diskbänken, ska man ha alla variant inne också? Matrester? vad gör jag med denna påse nu? Orkade inte, det tar vi sen....
Men så skulle jag bara snyta mig, vart gör jag av pappret? Den tomma toarullen? Allt bara hamnade på diskbänken i en hög.

Nu har jag försökt styra upp lite o pratat med E som haft såhär ett tag. Fått tips och goda råd, jo men det blir nog bra.... men det kommer helt klart kräva lite tänk innan man "bara kastar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar