.

.

fredag, januari 19, 2018

Variation

Skönt med variation på jobbet, ingen dag lik den andra. I onsdags blev jag indragen på ett möte med en ny potentiell kund (företag från annat land) som ev är intresserad av att ha vår heparinyta på deras "nyuppfunna" device som ska in i hjärtat. Min kollega som håller i projektet gick runt med kunden och kom förbi mig, -jag vill presentera dig för "our expert engineer who has been here for 20 years" (Oj, nu blev jag ingenjör helt plötsligt)...Ööhh - Hi nice to meet you......inte riktigt rätt läge då jag fortfarande var halvrisig, orkade knappt tänka. - "I would like Cissi to join the meeting when I explain the product" säger han.....
Visst jättekul att få vara delaktig på riktigt i starten på nya projekt, det var bara det att jag inte riktigt var beredd o i form. Nu blev mötet ändå bra och spännande, fortsättning blir interna möten här hos oss och fortsättning om avtal skrivs.

och idag......har jag ätit frukost, lullat runt med ljudbok i örat två timmar och klippt slang, städat ur plastbackar som vi ska använda till nya projekt....o bara gjort fint på labbet.....så skönt att inte behöva tänka ibland...men ack så viktigt jobb ändå.
Älskar inte alltid mitt jobb, men efter en krasslig vecka och med förstående schyssta peppande kollegor så kan jag säga att just nu är det good feelings.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar