.

.

måndag, augusti 29, 2016

Mardröm

Får ett sms av larmbolaget vid 13 "Vi har noterat strömbortfall på er larmanläggning, var god kontrollera el tillförseln i ert hem".......jag får direkt en isande känsla i magen, shit jag glömde ta bort förlängningssladden i soffan precis där hundarna brukar spana ut i fönstret. Solo bryr sig inte men den andra........
Den känslan att skynda till bilen, de syner jag har i huvudet, åker hem över laglig hastighet nästan hela vägen (förlåt) jag vet dumt, har olyckan hänt kan man inget göra. Att se de små öronen hoppa upp i fönstret när jag parkerar upp bredvid huset är lycka! Hon lever...men det gör inte elen......
 Drar ur sladden, återställer elcentralen och kan pusta ut.....tårar faktiskt. Husse smsar också oroligt och vill veta hur det är. Dagens läxa, from nu kommer gå sladdtillsyn över hela huset, detta vill vi inte vara med om igen (Frida, lovar valpsäkra huset som när hon var liten) men vad bra, nu har fröken lite extra energi....det behövde hon verkligen!! 

Pustade ut med några hemmagjorda björnbär, sedan 50 minuterspromenad i duggregn
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar