.

.

lördag, augusti 06, 2016

We did it

Första banan var medelsvår, vi gick in som nummer 32 och jag vart lite nervös och fick hjärnsläpp... tog fyra steg istället för tre vid ett moment, där rök 10 poäng direkt. (Godkänd runda är över 70 poäng, man börjar på 100 poäng och får avdrag för missar) vi fick totalt 87 poäng och kom 12:a av 34 startande (Hade jag inte missat hade vi fått 97p o kommit 2:a...irriterande). 

Andra tävlingen, ny bana ny domare gick vi ut som nummer nio, det var bra. En miss på vårt.... Javas svåraste moment, att ligga ner och jag ska gå runt henne (fröken med myror i brallan). Hon gjorde det rätt flera gånger när vi övade, men under tävlingen satte hon sig upp och vi fick göra om det och då får man underkänt och 10 minuspoäng. Lång väntan att sitta o titta på resterande 25 ekipage men vi köpte hamburgare och gick ett varv med hundarna. Sedan prisutdelning igen och denna gång fick vi 82 poäng, 16:e plats av 34 startande. Några småmissar men i det stora hela är jag supernöjd med att få över 70 p i bägge tävlingarna. Java är bara dryga året och jag har faktiskt bara ställt upp i en tävling innan dessa. Nu har vi totalt tre tävlingar godkända i "Nybörjarklassen" och flyttas upp i "Fortsättningsklassen", heja oss. Bara börja träna nya skyltar.... men jag tror att vi börjar med det en annan dag.
B och Solo bästa supportrarna, här är det dock pausvila :)

Uppskattar fina omdömen domarna skrev "Underbart att se.." och "Fin kontakt, trevligt ekipage. Moment 11 *guldstjärna" (Moment 11 var sitt-stå) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar