Vi ville uppdatera våra utemöbler lite, beställde ny soffa för ca tre veckor sedan. Rabatterad från 11.000 till 6.500 kändes ok för de lär ju vara dyra igen om man väntar tills våren, beställde från ett rel stort känt företag.
Den levereras senare än planerat, levereras av DHL....inte det smidigaste transportföretaget enl mig.
När soffan äntligen kommer och vi ställer upp den ser vi skav märken på 2-3 ställen.....suck! För detta priset ska soffan självklart vara utan skavanker, självklart ska vi ha en ny soffa! Morrrr...
För att göra en lång historia kort så efter att jag reklamerat med bilder osv så igår kom svaret, ni får 3000 kr i avdrag, eller transport med DHL tillbaka, ny soffa som levereras med DHL.....och ingen kunde garantera att nya soffan var felfri.
Krigaren inom mig säger "Stå på dig" ni ska ha en ny felfri soffa som ska levereras smärtfritt hem! Efter några timmars funderande valde vi.......avdrag på fakturan, rätt eller fel? Vi orkar helt enkelt inte stöka med ny leverans/transport osv, och det är väl precis vad dom vet. Hos leverantören sa dom säkert "ge dom typ 50% rabatt så blir vi av med problemet"...tänk så rätt dom fick.....och det är det som stör mig!
3000 är dock mycket pengar, nu ska vi köpa något snyggt grått nagellack eller liknande för att försöka dölja skavankerna . Såååååå nästa gång ni kommer hem till oss behöver ni väl inte råstirra på armstödet på vår nya fina soffa :)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar