.

.

onsdag, augusti 03, 2016

Vilodag

Eftersom jag nu haft så ont i höften två nätter i rad (har varje natt men inte såhär) så tvingar B mig att ha en vilodag idag. Att sitta på huk är nog det jag fått extra ont av dessa dagar, bygga eller jobba i trädgården kräver oftast att gå ner på huk. Men vi åkte faktiskt och handlade fler träreglar, kommer att behövas för fortsatt bygge runt poolen (en annan dag......såg artikel i lokaltidningen, bäst att följa.....råkade visa B ;)). 

Annars var mina småprojekt idag att rädda två Dhalior som höll på att bli uppätna av sniglarna, deras nya plats blev nu i diskhon på uteköket :) tjohoo nu fick vi användning av den, sedan efter att ha sett på tv så limmade jag ihop två krukor så ska jag gräva ner den i en del i rabatten där det alltid är snustorrt. Inga växter överlever där, inget regn kommer dit och jorden dammar. Man ska gräva ner de ihoplimmade krukorna och fylla med vatten, sedan sugs vatten sakta ut ur lerkrukan efter behov, smart.... får vi hoppas. 























Varje år på semestern åker vi ner till Nynäshamn och äter på Freja, så blev det idag. Toppen gott och en trevlig promenad i hamnen efter maten. God onsdag kväll till er från oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar